اشخانی

بسم الله الرحمن الرحیم. بدون شرح ، هرچند دنبال در برنامه ام نیست ولی دنبال می شوی . لینک کن تا وبلاگت را اگر پر محتوا بود دوجا لینک کنم

اشخانی

بسم الله الرحمن الرحیم. بدون شرح ، هرچند دنبال در برنامه ام نیست ولی دنبال می شوی . لینک کن تا وبلاگت را اگر پر محتوا بود دوجا لینک کنم

قسمت آن شده تا با دوستی کردتبار این وب را دوباره راه اندازی کنیم.

باشد که ازین پس مطالب مرا بدون مثل قبل بخوانید.

بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
  • ۱
  • ۰

خستگی ذهن

خستگی ذهن

اشکان ارشادی هستم از کرمانشاه 

قبل از اینکه ماجرای آخر را تعریف کنم این چند نکته به ذهنم می رسد که با هم بخوانیم.

جزء ، کل را می سازد پس بر روی دانستن جزئیات خیلی حساس باشید ودقت کنید. بقول شاعر:

اگر معمار خشت اول را نهد کج

                               می رود دیوار تا ثریا کج

فی ثانی: نترسید! بقول معروف: چشم میبینه و دست می ترسد! ترس ندارد بخصوص اگر مصمم باشی و یکی کاربلد هم کنارت باشد. خوف و ترس ندارد یا یاد میگیری یا نمی گیری! بعد از هر شکست همیشه تجربیاتی کسب می شود پس هرگز از استاد نشدن نترسید چون گاهی باید عمری خواند و تفکر کرد.  

ثالثا: از یادگیری چند موضوع همزمان خودداری کنید و صبور باشید. شور و هیجان اولیه را کنترل کنید و بمانند، زبان آموزی نباشید که هنوز دو لغت انگلیسی به ذهن نسپرده! می خواهد حرف بزند! فقط و فقط به حرف زدن فکر می کند و تمام ذهنش تمام و کمال مغشوش به مکالمه انگلیسی هست. و در آخر بدون هیچ نتیجه کلاس زبان را رها می کند. 

چهارم آنکه: بهترین مدرس ، جویندگی خود شماست و مطمئن باشید هیچ کتابی کامل نیست و همه چیز را ننوشته! ( کتاب کامل، قرآن خداست.و بس! ) پس هرچه جویندگی شما بیشتر باشد مطمئنا بیشتر یاد می گیرید. 

پنجم: همیشه تجانس سنجی کنید و زیرا عدم تجانس ، شما را بی نتیجه می کند. مثال: دختری می نالید که ( الله اعلم ، چون در فضای مجازی معلوم نیست کی به کیست؟ و چی به چیست؟ و جدیدا نحوه ی نوشتن دختر و پسر هم خیلی شبیه هم شده است و نمی توان تشخیص داد!) با این خرج گران تهران چند کلاس را رفته و بی نتیجه رها کرده! کلاسهایی که رفته بوده و بی نتیجه رها کرده بود بقرار زیر بودند، توجه مبذول بفرمایید:

کلاس زبان انگلیسی آکسفورد

کلاس ترکی استانبولی 

کلاسهای قرآن و آموختن قواعد

بحث و حدیث در بسیج دانشجویی و گرفتن سفره و دعای ندبه و زیارت عاشورا وغیره و ذلک

حفظ حدیث 

کلاس تار 

کلاس گیتار 

کلاس پیانو

کلاس ارگ 

( بدنسازی و یوگا و دانشگاه)

و...

 

دلایل شکست خودش را می خواست و گویی می خواست درددل کند. از ایشان پرسیدم که آیا در خانه ترکی حرف می زنید؟ گفت: نه ، ما تهرانی هستیم. پرسیدم: چه رشته ای در دانشگاه می خوانی؟ گفت: ادبیات فارسی. و سپس پرسید: آقای ارشادی برای چی می پرسید؟ گفتم: خودت نوشته ای یکی بگوید چرا نشد؟ و دلایل شکست را خواسته ای! در ادامه گفتم: عدم تجانس اولین و اصلیترین اشتباه شما بوده و بگذریم از اینکه با یک دست چند هندوانه برداشته ای و مطمئنا از این همه کلاس ، جسم و روحت خسته گشته و قدرت تجزیه و تحلیل و تفکر در مورد آموخته هایت نداشتی!

  • ۹۹/۰۳/۱۱
  • حقیقت و حقوق

نظرات (۱)

چشم

 

ممنون از توصیه هاتون :)

پاسخ:
سلام امیر جانی 
کامنتت را در بلاگ اسکای خواندم و بعدا جواب می‌دهم 

این وب را یکی از بچه‌های اینجا درست کرده تا اشخانی از بین نرود. یوزر و پسورد را داده بهم تا اینجا باشم. 

راستی ازش نپرسیدم که با ایمیل و شماره تلفن خودش راضیه ، که این وب دست من باشه ؟ 

یعنی بعدا میشه عوضش کرد ، فقط ایمیل را باید درخواست داد 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی