اشخانی

بسم الله الرحمن الرحیم. بدون شرح ، هرچند دنبال در برنامه ام نیست ولی دنبال می شوی . لینک کن تا وبلاگت را اگر پر محتوا بود دوجا لینک کنم

اشخانی

بسم الله الرحمن الرحیم. بدون شرح ، هرچند دنبال در برنامه ام نیست ولی دنبال می شوی . لینک کن تا وبلاگت را اگر پر محتوا بود دوجا لینک کنم

قسمت آن شده تا با دوستی کردتبار این وب را دوباره راه اندازی کنیم.

باشد که ازین پس مطالب مرا بدون مثل قبل بخوانید.

بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
  • ۱
  • ۰

عشق ، مطلب شماره 01

اشکان ارشادی هستم از کرمانشاه 

 

بعد از اینکه دوباره وب را حذف کردم دوست با معرفتی که مثل خودم کورده ، این وب را ثبت کرد تا من همچنان در جمع بچه‌های بیان و دیگران باشم.

فعلا وب هر دویمان است. 

همچنین قالب و فونت عوض خواهد شد فعلا مطلب مهمه. 

همین گرامی ، قالبهای بسیار زیبایی را گذاشته که می توانید از قسمت پیوندها به وبش رجوع کنید. برنامه‌ای هم برای بعداز امتحانات پایان ترم داره، که بعدا آشنا می شوید. 

دفعه قبلی ، نکات آموزنده ای را می نوشتم ولی متأسفانه مرا بی تربیت و بی شخصیت فرض کردند و حتی از من بعید دیده بودند که چنین چیزهایی می نوشتم ولی این مواردی که می نوشتم واقعا نیاز جامعه بود ولی... 

الان مطالبم هست ولی چون می گویند لازم نیست که هرچیزی را که میدانی به گوش برسانی ، یا اینکه دوستی گفت شرم کردم و برای به گناه نیفتادن وبت را آنفالو کردم پس چرا خودم را خرد شخصیت کنم و بنویسم. منهم همانند دیگران در لفافه و بسته جلو می روم تا دیگر در موردم قضاوت نشود. 

 

اصلا این وب برای محبت و تعامل و تعاون است. 

اگر با نام حقیقی و دوستانه باشید خیلی خوبست چون می توانیم همیشه همدیگر را بشناسیم و یار و یاور یکدیگر شویم. 

 

ولی مطالب هشداردهنده را رمز دار می نویسم تا مشکلی نباشد چون خیلی از بچه‌های اینجا نیز سنی زیر 16 دارند.

 

برویم سر اصل مطلب 

 

بقول شیخ بهایی :

کی بود در راه عشق آسودگی 

یا حافظ گوید : 

که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها 

 

عشق تعاریف متعددی دارد و حتی نگاه افراد هم به عشق متفاوت از یکدیگر است. عشق جدا از تعریف خودش ، ابعاد اجتماعی نیز پدید می آورد و گاه باعث آشوب و اظطراب و برخوردها می گردد.

 

ادامه مطلب را بزنید 

 

مثلا : عشق مثلثی ، که در نهایت با پیروزی یک جانبه و یا شکست همه جانبه روبرو می‌شود. درین نوع عشق کینه بوجود می آید و همچنین جنجال در پی دارد. 

عشق پیری 

در موردش گفته‌اند که : 

« عشق پیری گر بجنبد ، سر به رسوایی ها زند » 

ماجرای شیخ صنعان همین حالت را دارد. 

عشق پوچ و یا هوس بلوغ 

این شاید زمینه های عشق را داشته باشد ولی باید مواظب این بود که شاید عشق نباشد. 

 

از دیده مجنون همه‌چیز لیلی خوبست حتی اگر بدی داشته باشد. 

اگر بر دیده مجنون نشینی 

                   به غیر از خوبی لیلی نبینی 

 

 

مراقب باشید که گاهی ظواهر دلفریبی ایجاد کرده‌است ولی عشق نیست و بقول معروف : 

عشق هایی کز پس رنگی بود 

                        عشق نبود ، عاقبت ننگی بود 

 

مطلبی را از کتاب می نویسم شاید بکارتان بیاید. همچنین از وب وزین دوست خوبم نیز چند لینک عالی را برای مطالعه ضمیمه می‌کنم. 

 

از کتاب 

دانسته‌های ازدواج و زناشویی 

احمد حاجی شریفی 

 

عشق چیست؟ 

عشق حالتی روحی ، عاطفی است که به معشوق معطوف می گردد. و در کاملترین شکل خود با علائم زیر مشخص می شود : 

  • با آرزوی تملک معشوق و همانندسازی او 
  • با حساسیت و محبت نسبت به معشوق 
  • با اشتیاق به محافظت از معشوق و خشنودی و ترضیه خاطر او ،،،، ترضیه یعنی رضایتمندی 
  • با تمایلات جنسی و نسبت به معشوق که ممکن است جنبه متعالی و تصعیدی به خود گیرد 
  • با تصور کردن معشوق به صورت کمال مطلوب 
  • با آرزوی اینکه شخص نیز در مقابل ، مورد محبت معشوق قرار گیرد 
  • با احساس لذت خشنودی از بودن در کنار معشوق 
  • با احساس عاطفی شدید در زمان یادآوری و تجدید خاطره معشوق 

برخی عشق را واکنش فیزیولوژیک می دانند.

برخی نیز عشق را واکنش شیمیایی می دانند.

برخی نیز عشق را تعهد می دانند. 

 

عشق انواعی مختلف دارد :

  • عشق شهوانی 
  • عشق دوستانه 
  • عشق بازیگر و دَم دَمی 
  • عشق خودباختگی ، که عشقی واقعیست. 

 

در قسمت‌های بعدی تشریح بیشتری می دهم. 

 

وبلاگ نیکان گرامی و ارجمند 

نظریه عشق  

و 

نظریه عشق 2 

 

وصف عشق  

 

لینکهای دیگر اضافه می شود. 

  • ۹۹/۰۳/۱۳
  • حقیقت و حقوق

نظرات (۱)

  • رحمت حاجی سعدین
  • خیلی مفید بود ، پاینده باشید

    پاسخ:
    سلام بر شما 

    خواهش می‌کنم. وظیفه بود. حقیقت خیلی در این مورد می شنوم و می خوانم. پیش خودم گفتم در موردش بنویسم. 

    تشکر از توجه شما 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی